Pita kako je do njega došlo, ko je u njemu učestvovao, da li je uprava škole preduzela mjere protiv učenika koji su učestvovali u ovom incidentu, da li je bilo pokušaja da se incident drži u zatvorenim krugu “pouzdanih” nastavnika, kao i da li je tačna informacija da je jedna nastavnica na času povela debatu o tome šta znači “nož, žica, Srebrenica”, te pokušala da relativizuje ovaj događaj, ali i genocid u Srebrenici, govoreći im da nema potrebe da su toliko uznemireni kao i da ne vjeruju svemu što o Srebrenici pišu i prenose mediji.
“U tom smislu, pozivam ministarku prosvjete, nauke i inovacija i da utvrdi ima li u postupanju uprave škole ili nekog od nastavnog osoblja elemenata disciplinske odgovornosti. Takođe, pozivam Upravu policije i tužilaštvo da ispitaju ovaj slučaj sa jasnim elementima mržnje na vjerskoj i nacionalnoj osnovi, koji je drugi po redu takav slučaj u Baru u poslednjih 10 dana uz nemili događaj u prostorijama Crnogorske komercijalne banke u Baru, kada je radnik obezbjedjenja na vjerskoj osnovi vrijedjao muslimanku sa hidžabom, i da procesuiraju odgovorne kako bi se društvu poslala jasna poruka da država neće tolerisati širenje mržnje”, ističe Dešić.Kako je navela, rastuća radikalizacija društva, posebno najmladjih, predstavlja izbiljan problem za multietničku i multivjersku Crnu Goru na koji niko nema pravo da žmuri, a posebna odgovornost leži upravo na Ministarstvu prosvjete, nauke i inovacija i obrazovnom sistemu uopšte, policiji, tužilaštvu i sudstvu.
Preporučeno
“Zaštita djece, posebna briga i pomoć, obezbjedjivanje prava bez diskriminacije u odnosu na bilo koje lično svojstvo djeteta je obaveza države u skladu sa najvišim medjunarodnim standardima uključujuċi i Konvenciju o pravima djeteta. Na kraju, kao Baranka i bivša učenica ove škole, dozvoliću sebi da budem lična i pozovem moje sugradjane svih vjera i nacija da se zajedno odupremo svakom ovakvom i sličnom pokušaju narušavanja medjuvjerskih odnosa u Baru i opravdamo epitet Bara kao simbola suživota ljudi”, poručuje Dešić.