Kako kaže Bojanić Lalović zabrinjava nedovoljna motivisanost koju prepoznaje u obrazovnom sistemu na svim nivoima.
Ona navodi da su rezultati eksterne provjere znanja posljedica niza uzroka.Kako kaže potrebno je unapređenje nastave i prilagođavanje metoda rada u skladu sa zahtjevima savremenih tokova, te dodaje se treba osvrnuti na činjenicu da Srednje stručne škole i Gimnazije rade iste testove, sa različitim brojem časova po planu.
Bojanić Lalović naglašava svaka institucija sistema ove rezultate treba da sagleda u odnosu na svoje nadležnosti i da pripremi podršku obrazovno vaspitnim ustanovama,nastavnicima i učenicima.
Podsjećamo, na pres konferenciji Ministarstva prosvjete i inovacija je saopšteno da Maturski ispit iz predmeta Crnogorski-srpski, bosanski, hrvatski jezik i književnost nije položio 501 učenik.
Ono što je rečeno na pres konferenciji dodatno zabrinjava jer od 300 nosila ”Luča” diplome svega 100 je dobilo najveću ocjenu na ispitu pa se pravom postavlja pitanje šta se desilo sa 200 lučaša i koliko je njih opravdano dobitnik ove diplome.
Kako je na pres konferenciji saopštio direktor Ipsitnog cetnra MIioš Trivić na kraju osnovne škole rezultat je slabiji iz maternjeg. Ukupno 264 učenika dobilo je jedinice, samo 56 na kraju školovanja imalo tu ocjenu.
” 1.620 je bilo petica, a na eksternoj provjeri znanja 591”, rekao je Trivić.
Kako je istakao i iz matematike polumaturanti su postigli slab rezultat.
Preporučeno
” Njih 188 je imalo jedinice, a na eksternoj 1.244. Brine podatak da je šest učenika imalo zaključnu peticu, a na eksternoj su dobili jedinicu “, dodao je Trivić.