Kako dodaju, kao prirepak odlazeće srpske vlasti i crnogorska vlast na crnogorsku kulturu gleda kao na dio srpskoga kulturnog korpusa.
“U toj interpretaciji Crna je Gora samo geografska odrednica zamišljenoga srpskog etničkog prostora. Atribut crnogorski rezervisan je samo za crnogorske kriminalce, ubice, klanove, vojne rezerviste u ratnim pohodima i sl. Srpski su pak renomirani slikari, pisci, sportisti, naučnici, više čak ne ni s napomenom iz Crne Gore”, navode iz PEN-a.Ukazuju da krađa crnogorskoga slikara Dada Đurića nije novina srpskoga ministra kulture Nikole Selakovića.
“To je manir Beograda punih sto pedeset godina. Sramota je crnogorske vlasti i crnogorskih naučnih i kulturnih institucija što u tome kontinuirano ćutnjom ili odobravanjem učestvuju”, naglašavaju iz PEN-a.
Kako dodaju, i rođenjem i odabirom vječnoga počinka i za života svojim pripadništvom crnogorskome emancipatorskom suverenističkom i antiratnom pokretu Dado Đurić je bez sumnje odredio svoju pripadnost Crnoj Gori i njezinoj kulturi.
Preporučeno
“O značaju te kulture ništa rječitije ne govori od beogradske kontinuirane pljačke naših kulturnih velikana, poput Dada ili Njegoša, ili pojava kakve su Miroslavljevo jevanđelje i Crnojevića štamparija”, zaključuju iz PEN-a.