test

Blizu 13.500 eura potrošili za dnevnice, karte i smještaj

Standard

16/05/2024

07:08

Crnogorsku delegaciju na otvaranju našeg paviljona na Bijenalu savremene umjetnosti u Veneciji, koju je predvodila ministarka Tamara Vujović, od 17. do 20. aprila činilo je i deset zaposlenih u Ministarstvu kulture i medija. To je do sada najbrojnija delegacija koja je išla u Veneciju, a ukupni troškovi puta iznosili su 13.291,51 eura.



Kako se može vidjeti u platformi za učešće ministarke kulture i medija na otvaranju našeg paviljona u Veneciji, za članove delegacije određeni su: vršiteljka dužnosti sekretarke Ministarstva Marija Tomović, direktor Direktorata za medije Neđeljko Rudović, direktorica Direktorata za kulturnu baštinu Dobrila Vlahović, šefica kabineta ministarke Marija Ivanišević, načelnica Direkcije za statusna pitanja umjetnika i stručnjaka i državne nagrade Aleksandra Popović, samostalna savjetnica III u kabinetu ministarke Valentina Goranović, samostalni savjetnik I u Direktoratu za medije Vukašin Pudar, samostalni savjetnik III za praćenje propisa u Direktoratu za medije Đorđije Drinčić i saradnice u Ministarstvu Dubravka Joksimović i Andrea Popović.

DELEGACIJA

Da je ovo najbrojnija delegacija do sada pokazuju i podaci iz platformi sa prethodnih predstavljanja Crne Gore na Bijenalu u Veneciji. Sudeći po finansijskoj dokumentaciji koju je Pobjeda dobila na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama, zaposleni u Ministarstvu po osnovu dnevnica dobili su po 322 eura, a isplaćeni su im i drugi manji troškovi koje su preko računa pravdali nakon povratka iz Venecije.

Troškovi avio-karti i hotela za našu jedanaestočlanu delegaciju iznosili su 9.929,34 eura. Kao kuriozitet izdvaja se smještaj u ,,Marconi“ hotelu u Veneciji, od 17. do 21. aprila, koji je plaćen čak 3.107,72 eura.

Ministarka kulture Tamara Vujović i dio njenih saradnika tokom jednog od sastanaka na Bijenalu

U izvještaju o učešću ministarke Vujović na otvaranju crnogorskog paviljona na Bijenalu u Veneciji, koji je usvojila Vlada, između ostalog je istaknuto da se ona sastala sa direktorom Bijenala – Pijetranđelom Butafuokom. Tom prilikom je podsjetila da se Crna Gora ove godine predstavlja na novoj lokaciji u Ospedaletto četvrti i izrazila zainteresovanost da Crna Gora od sljedeće godine bude na lokaciji Arsenale. Delegacija MKM prisustvovala je i otvaranju paviljona Srbije. Nakon otvaranja ministarka Vujović i potpredsjednica Vlade Srbije Maja Gojković imale su bilateralni sastanak.

Ministarka kulture i medija nije u izvještaju ponudila nikakvo objašnjenje šta su radili ostali članovi delegacije u Veneciji, kakvi su im bili zadaci, sa kim su se sastali, te kakvu su korist za crnogorsku kulturu ostvarili tokom njihovog boravka na prestižoj umjetničkoj, ali i turističkoj lokaciji.

MAMULA

Crna Gora se na Bijenalu u Veneciji predstavila projektom ,,It Takes an Island to Feel This Good“ (,,Potrebno je ostrvo za ovako dobar osjećaj“), koji potpisuju umjetnica Darja Bajagić i kustoskinja Ana Simona Zelenović. Crnogorski paviljon nalazi se na lokaciji Complesso dell’Ospedaletto, Barbaria de le Tole, 6691.

Izložba predstavlja kritički osvrt Bajagić na kulturu kolektivnog sjećanja i našeg odnosa prema zajedničkom istorijskom nasljeđu. Umjetnica promišlja ove teme kroz slikarstvo i skulpturu, fokusirajući se na složenu i višedimenzionalnu istoriju crnogorskog ostrva Mamula. Njen istraživački projekat kombinuje arhivsku građu sa karakterističnim referencijalnim i simboličkim intervencijama.

Treba podsjetiti i da je Pobjeda nekoliko puta kontaktirala s umjetnicom Darjom Bajagić, sa namjerom da sa njom uradimo intervju povodom predstavljanja Crne Gore na Bijenalu u Veneciji. Nakon što smo poslali pitanja, Bajagić je stalno odlagala da odgovori, pravdajući to nagomilanim obavezama. U februaru smo, poslije razgovora sa direktorom MSUCG Vladislavom Šćepanovićem, ponovo poslali pitanja, a potom od njega dobili neutemeljeno objašnjenje da mu je Bajagić kazala da na naša pitanja neće odgovarati jer su ,,politizovana“, a s obzirom na to da ona „tek od skorije živi u Crnoj Gori nije toliko upoznata sa političkom situacijom u našoj zemlji“.

Vladislav Šćepanović, Foto: Pobjeda/Mara Babović

Generalni pokrovitelj učešća Crne Gore na Venecijanskom bijenalu je Ministarstvo kulture i medija, dok Muzej savremene umjetnosti ima ulogu organizatora i generalnog producenta.

 MSUCG napravio podjelu na podobne i nepodobne medije

Muzej savremene umjetnosti Crne Gore, koji je bio producent crnogorskog predstavljanja na Bijenalu umjetnosti u Veneciji, ove godine odlučio je da na otvaranje manifestacije povede i predstavnike štampanih medija Crne Gore. I dok je za novinare Vijesti i Dana bilo mjesta, izostao je taj poziv za novinara Pobjede.

U decembru prošle godine, direktor MSUCG Vladislav Šćepanović kazao je da bi mu ,,bilo drago kada bi i novinari išli sa njima u Veneciju i da će to da vidi sa Ministarstvom kulture i medija“. Nekoliko mjeseci kasnije, pred samo otvaranje našeg paviljona, predstavnici dva pomenuta štampana medija dobili su poziv za put, dok je Pobjeda izostavljena. I ništa tu ne bilo sporno da je MSUCG privatna institucija. Ali, s obzirom na to da se Muzej finansira iz državnog budžeta, odakle se finansira i učešće na Bijenalu, dakle novcem svih građana, ovakva ,,selekcija“ medija je potpuno neopravdana. Javna ustanova Muzej savremene umjetnosti Crne Gore, dakle, preko državnih resursa određuje ko su podobni, a ko nepodobni mediji. A nije da bi ih boravak još jednog novinara skupo koštao, jer finansijska dokumentacija pokazuje da je za smještaj novinarke Vijesti plaćeno 283,20 eura, dok je za novinarku Dana smještaj koštao 256,50 eura.

U nezvaničnom razgovoru sa direktorom MSUCG Vladislavom Šćepanovićem saznali smo da je ,,Muzej zvao neke medije, ali koliko su mogli“, te da „nije postojala taktika“. Pobjeda nije pozvana, kako je rekao, ,,ne zbog toga što nijesu htjeli da nas pozovu, već su imali toliko mogućnosti, a Vijesti i Dan su mu ‘predloženi’“. Na naše pitanje ko je predložio koji će se mediji pozvati, a koji ne, od Šćepanovića nijesmo dobili konkretan odgovor. On je istakao da je ,,učinjena čak usluga da neko ide sa njima“. Pojasnio nam je da ,,nijesu imali budžet ni za Vijesti, ni za Dan, nego su se nekako snašli“, ne pominjući da su za crnogorsko predstavljanje na Bijenalu, kako saznaje Pobjeda, potrošili desetine hiljada eura. Sljedeći put će, kako je kazao Šćepanović, vjerovatno putovati neko drugi.

Iz čije „kuhinje“ je stigla odluka da Pobjeda ne bude dio grupe medija koji će prisustvovati otvaranju Bijenala možemo samo da pretpostavljamo, ali isto tako moramo čitalačku publiku podsjetiti da je naš list u više navrata pisao o spornom zapošljavanju u Muzeju savremene umjetnosti, u kojem su svoja nova radna mjesta sinhronizovano našle četiri službenice Ministarstva (među kojima i bivša ministarka Maša Vlaović i bivša direktorica Direktorata za kulturno-umjetničko stvaralaštvo Milena Mijović-Durutović). Neugodna novinarska pitanja, istina, preispitivanje zloupotrebe moći, izgleda da bole ili bar ne prijaju, što je očigledno „pogonsko gorivo“ za javne funkcionere da sa pozicija državnih ustanova, ponavljamo, prave podjelu na podobne i nepodobne medije. Uz blagoslov Ministarstva kulture i medija, čije učinke smo takođe preispitivali u više navrata u Pobjedi.

Izvor (naslovna fotografija):

Ministarstvo kulture i medija

Ostavite komentar

Komentari (0)