,,Razmijenili smo argumentaciju, Vlada i premijer i dalje ostaje na striknoj primjeni Euro modela u onom obimu i nivoima minimalnih zarada koje su objavljene u startu”, izjavio je Mikavica nakon sastanka sa premijerom Milojkom Spajićem koji je završen danas u Vladi.
On je najavio je da očekuke novi razgovor sa premijerom u narednih 15 dana I to u proširenom sastavu Unije poslodavaca, kako bi svi sektori i zainteresovane strane imali priliku da iznesu svoje stavove, prenose Vijesti.
,,Pojedine kompanije su možda zadovoljne ovim pristupom i ovim olakšicama odnosno smanjenjem doprinosa. Kako ćemo se mi opredijeliti je upravo nakon ovog sastanka koji ćemo imati sa ili naravno bez premijera ili pak je u širem sastavu. Članstvo je to koje treba da iznese svoje stavove i naravno zauzme neke dalje pregovaračke pozicije”, rekao je Mikavica.
Poručio je da su poslodavci i dalje spremni za dijalog i dogovor a kazao je i da tema naredne sjednice Socijalnog savjeta koji osima priverede i Vlade čine i poslodavci, ,,Euro model” neće biti tema.
,,Naš predlog da to bude 800 I 1000 eura im nije prihvatljiv, da bude postepena implementacija u narednih godinu dana takođe nije prihvatljiva. Oni imaju svoju viziju, sigurni su da ova metoda će da da najbolji efekt za zaposlene i za privredu u narednom periodu. Naravno, na nama je da sve ovo još jedan put izmjerimo, da se konstituujemo i da u konačnosti damo svoje”, rekao je Mikavica.
Na sastanku je bilo riječi i o određenim mjerama podrške privredi. Generalna sekrretarka Unije Poslodavaca Suzana Radulović kazala je da očekuje da te mjere budu ekonomski osjetne.
Pored premijera Milojka Spajića i predstavnika privrede, sastanku je prisustvovala i ministarka rada, socijalnog staranja i brige o porodici Naida Nišić.
Premijer Milojko Spajić saopštio je 17. septembra da ,,Euro model” podrazumijeva rast minimalne zarade za zaposlene na radnim mjestima sa osnovnim i nižim obrazovanjem na 1.000 eura, za zaposlene na radnim mjestima sa srednjim obrazovanjem na 1.250 eura, dok će minimalna zarada za radna mjesta sa visokim obrazovanjem iznositi 1.400 eura.
Preporučeno
Prema toj najavi, predloženi ekonomski program primjenjivaće se od 1. januara naredne godine.















