Drugim riječima, Austrija ima strogi zakon o državljanstvu sasvim razumljivo. Razumljivo je i opravdano zašto Crna Gora ima Zakon o crnogorskom državljanstvu koji spada u tvrđe zakone u uporednoj praksi. I odredbe Ustava o crnogorskom državljanstvu (član 12) ne mogu se promijeniti ako za njih ne bude u Skupštini glasalo dvije trećine poslanika i ako ta odluka ne bi bila potvrđena na obaveznom referendumu građana na kome za nju mora da glasa najmanje tri petine (60 odsto) svih upisanih birača u birački spisak.
Nama iz CEP-a je jasno zašto se insistira na zaključenju sporazuma o dvojnom državljanstvu između Crne Gore i Srbije. To su prevashodno politički, nacionalni, ali i brojni drugi motivi onih koji to zagovaraju”, navodi Adžić.
Kako kaže, oni koji insistiraju na tome hoće to u esenciji radi izvođenja etničkog, nacionalnog i političkog inženjeringa i sa namjerom da se tako utiče i omogući da državljani Srbije glasaju na izborima u Crnoj Gori.
”Jer ako bi se, recimo, zaključio zamišljeni sporazum o “dvojnom državljanstvu” između Crne Gore i Srbije, tada bi državljani Srbije, ne odričući se srpskog državljanstva, stekli crnogorsko državljanstvo, te na osnovu njega oni bi mogli da prijave prebivalište u Crnoj Gori i nakon dvije godine bili bi upisani u birački spisak i stekli aktivno i pasivno biračko pravo kao i sva politička i druga prava.
Znači, u tom slučaju oni bi stekli pravo da učestvuju i odlučuju u izboru vlasti u Crnoj Gori na izborima. Ta namjera je jasna i zato smo mi iz Crnogorske evropske partije odlučno protivni tom prijedlogu da se zaključi ugovor o dvojnom državljanstvu između Crne Gore i Srbije.
Preporučeno
Crna Gora mora zaštititi svoj interes kao populaciono mala država, đe bi svaka demografska promjena nastala na osnovu potencijalnog sporazuma o “dvojnom državljanstvu” mogla dovesti do drastične promjene strukture biračkog tijela i bitno tako uticala na izbore u Crnoj Gori”, smatra Novak Adžić.